Mercedes'in Renault motoru kullanması özellikle 2010'lu yıllarda çok konuşuldu. Aslında mesele "Mercedes tamamen Renault motoru kullandı" değil; Daimler ile Renault-Nissan ortaklığı kapsamında ortak platform ve motor geliştirme anlaşması yapıldı.
Bu ortaklık çerçevesinde özellikle küçük dizel motorlarda iş birliği yaşandı. Mercedes A-Serisi, B-Serisi ve Citan gibi kompakt araçlarda Renault kökenli bazı dizel motorlar (özellikle 1.5 dCi / OM607) kullanıldı. Bu, maliyetleri düşürmek ve küçük araç segmentinde rekabetçi olmak için yapılmış stratejik bir karardı.
Bunun yanı sıra Mercedes, Renault-Nissan ile ticari araç segmentinde de iş birliği yaptı. Mercedes Citan, esasen Renault Kangoo ile aynı platformu paylaşıyordu. Bu tür ortaklıklar otomotiv dünyasında oldukça yaygındır; çünkü her üretici her segmentte sıfırdan geliştirme yapmak yerine maliyet paylaşımı yolunu tercih edebilir.
Özetle: Mercedes'in Renault motoru kullanması bir "kalite düşüşü" değil, bilinçli bir iş kararıydı. Yüksek hacimli, düşük maliyetli segmentlerde rekabet edebilmek için bu tür platform ortaklıkları kaçınılmaz hale gelmiştir. Mercedes, premium ve AMG modellerinde ise tamamen kendi geliştirdiği motorları kullanmaya devam etmektedir.